Αρχείο έτους 2022

Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις του 2ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης

Με ποικίλες καλλιτεχνικές δράσεις γιόρτασε η κοινότητα του Γυμνασίου μας την έλευση των Χριστουγέννων και του νέου ημερολογιακού έτους. Στις 23 Δεκεμβρίου 2022, τελευταία ημέρα των μαθημάτων πριν από τις σχολικές διακοπές, οι μαθητές μας παρακολούθησαν στις αίθουσες ένα πολύ ενδιαφέρον και συγκινητικό βίντεο- συνδημιουργία της κ. Κηπουρού, καθηγήτριας Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής του Γυμνασίου μας, και του καθηγητή Φυσικής Αγωγής κ. Αγιαννιτόπουλου- για τα δικαιώματα και τις ιδιαίτερες ικανότητες των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Συνέχεια ανάγνωσης Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις του 2ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης

Εργασίες μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής
Σχολικό έτος 2022-23

Με βάση το βιβλίο μουσικής της Β΄ Γυμνασίου, το οποίο κάνει μια περιήγηση σε μουσικούς πολιτισμούς, οι μαθητές των τμημάτων Β1, Β2, Β3 έκαναν εργασίες για τις χώρες αυτές. Ήρθαν έτσι σε γνωριμία με τους πολιτισμούς και την κουλτούρα τους. Αυτές είναι οι εργασίες τους.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Β. Καραμιχάλη

Συνέχεια ανάγνωσης Εργασίες μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής Σχολικό έτος 2022-23

“Ταξιδεύοντας με τον Οδυσσέα στη Μαρώνεια” (15/12/2202 – Τμήμα Β2)

Μπορούμε να πούμε ότι η βιωματική μάθηση, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας, είναι ικανή να οδηγήσει στην πραγματική γνώση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών. Μέσα, λοιπόν, από την προσωπική εμπειρία, οι μαθητές μας αποκτούν γνώσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν και στην καθημερινή τους ζωή. Η προσωπική παρατήρηση είναι εκείνη που θα τους προσφέρει το κίνητρο να αναζητήσουν και να ανακαλύψουν μια διαφορετική μέθοδο διδασκαλίας, η οποία απέχει από τη δασκαλοκεντρική προσέγγιση, δίνοντας μεγαλύτερη «βαρύτητα» και ελευθερία στον ίδιο τον μαθητή (μαθητοκεντρική προσέγγιση). Ο εκπαιδευτικός,  μέσα σε αυτήν την καινοτόμο διδακτική στρατηγική,  κατέχει τον ρόλο του «συμβουλάτορα» και του οργανωτή της δράσης.  Συνέχεια ανάγνωσης “Ταξιδεύοντας με τον Οδυσσέα στη Μαρώνεια” (15/12/2202 – Τμήμα Β2)

Η Αναπηρία είναι …μαζί με το 2ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

«Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία» (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε  το 1992 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου. Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση, στις 3 Δεκεμβρίου 1982, από τον ίδιο διεθνή Οργανισμό, του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, γεγονός το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (σ.σ. Η Κύπρος κύρωσε τη σχετική σύμβαση το 2011 και η Ελλάδα το 2012). Η συγκεκριμένη Παγκόσμια Ημέρα δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους Οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.  Συνέχεια ανάγνωσης Η Αναπηρία είναι …μαζί με το 2ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

Ημερίδα για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο

Την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022 αντιπροσωπεία μαθητών της Γ΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης με τη συνοδεία της κ. Γκαμψάλα, καθηγήτριας μαθηματικών, παρακολούθησε στο Δημοτικό θέατρο της πόλης μας ημερίδα με θέμα Τα ναι και τα όχι για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο”. Την εκδήλωση διοργάνωσε η Λέσχη Αλεξανδρουπολιτών σε συνεργασία με το Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSIi). Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα προστασίας τους από τους κινδύνους στο διαδίκτυο, τις διαδικτυακές απάτες και εγκλήματα.  Συνέχεια ανάγνωσης Ημερίδα για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο

Η Εβρίτισσα ορειβάτισσα Κική Τσακαλδήμη στο Σχολείο μας

Την 1η Δεκεμβρίου 2022, μία όμορφη διάλεξη – συζήτηση πραγματοποιήθηκε με ομιλήτρια την ορειβάτισσα και πεζοπόρο Κική Τσακαλδήμη, την πρώτη Ελληνίδα που ανέβηκε στο Έβερεστ.  Τη διάλεξη παρακολούθησαν οι μαθητές των τμημάτων Α2 και Γ2 του Γυμνασίου μας. Παρουσιάστηκε από την κ. Τσακαλδήμη η πορεία της (πορεία ζωής) προς την κατάκτηση της κορυφής, ενώ αποτυπώθηκαν τα συναισθήματα που δημιουργούνται στα άτομα  από την ενασχόλησή τους με τη φύση και το βουνό. Παράλληλα, έγινε αναφορά στους ανθρώπους που λειτουργούν ως μέντορες για το εγχείρημα της ορειβασίας/ πεζοπορίας, στην εμπειρία της επαφής με το «γνωστό – άγνωστο» (διαφορετικοί πολιτισμοί, λαοί, ήθη, έθιμα), στον καταμερισμό εργασιών, στον προσδιορισμό των αναγκών των πεζοπόρων, στους τρόπους διασκέδασης και γενικά στη μορφή των εξορμήσεων, της διατροφής κ.ά. Όλα αυτά οδηγούν σε μιαν άμεση και ουσιαστική σχέση μεταξύ των ανθρώπων που συμμετέχουν στο εγχείρημα. Από τη διάλεξη / συζήτηση απέρρευσε μια σημαντική διαπίστωση: «Η εκπλήρωση ενός μεγάλου στόχου υποχρεωτικά δομείται από μικρούς στόχους πριν  να  φτάσουμε στον μεγάλο».

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Φράσεις – κλειδιά στη θεματική «πορεία ζωής»: «Τίποτα δεν είναι αδύνατο», «αντιμετωπίστε τους φόβους σας», «μέσα από την αποτυχία οδηγούμαστε στην επιτυχία», η «παραίτηση δεν είναι ποτέ επιλογή», «πάντα να έχουμε ένα μεγάλο όνειρο», «μετατροπή ιδεών σε πράξη», «η ευτυχία είναι θέμα επιλογής».

Αλέξιος Αγιαννιτόπουλος

Υπεύθυνοι καθηγητές για την οργάνωση της διάλεξης: κ.κ. Κανταρίδης Νικόλαος, Γκενοπούλου Μάρθα, Αγιαννιτόπουλος Αλέξιος.