Υποδοχή των ξένων εταίρων μας 4 έως 7 Απριλίου 2022

Από τις 4 έως τις 7 Απριλίου, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Jardin pédagogique / Gaspillage alimentaire” οργανώθηκε από το σχολείο μας και πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη η πρώτη διεθνική συνάντηση των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Οι καθηγητές της Παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος μαζί με τους μαθητές μας εργαστήκαμε για να παρουσιάσουμε και να γνωρίσουμε στους επισκέπτες μας την πόλη μας και τη γύρω περιοχή, οργανώνοντας παράλληλα δράσεις στο πλαίσιο των γνωστικών και παιδαγωγικών στόχων του προγράμματος.

Erasmus στο 2ο Γυμνάσιο: Μια περιγραφή της διεθνικής συνάντησης

Την πρώτη εβδομάδα του Απρίλη, πρώτο το σχολείο μας υποδέχτηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus, «Jardin pédagogique / gaspillage alimentaire, τους μαθητές από τα σχολεία της Γαλλίας και της Ρουμανίας που επίσης συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Η πρώτη γνωριμία με τους ξένους συμμαθητές μας έγινε το πρωί της Δευτέρας, στις 4/4/2022. Στο γυμναστήριο του σχολείου μας, οι μαθητές όλων των σχολείων δημιουργήσαμε μικτές ομάδες και παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας για να «σπάσει ο πάγος», κάτι που έγινε πολύ εύκολα και γρήγορα. Στη συνέχεια, χωρισμένοι σε ομάδες συνοδεύσαμε τους καινούργιους φίλους σε μια ξενάγηση, για να γνωρίσουν την πόλη μας μέσα από τα ιστορικά της κτήρια. Ήταν η πρώτη μας βόλτα στην πλατεία του Φάρου, στα μουσεία, στην Ακαδημία και στις εκκλησίες της Αλεξανδρούπολης.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας έγινε η επίσημη υποδοχή των εταιρικών σχολείων στον χώρο του σχολείου μας. Ξεκίνησε με το καλωσόρισμα από τον διευθυντή του σχολείου μας και από τους υπεύθυνους καθηγητές του προγράμματος. Παιδιά από την μουσική ομάδα του «Χρόνη Αηδονίδη» τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια. Αργότερα, σε μικρότερες παρέες κάναμε μία μεγάλη βόλτα στην πόλη μας και καταλήξαμε σε παραδοσιακή ταβέρνα, για να γευτούν και οι ξένοι μαθητές τις νοστιμιές του τόπου μας. Υπήρχε ωραίο κλίμα ανάμεσα μας και αρκετός ενθουσιασμός.

Το πρωινό της δεύτερης ημέρας περιλάμβανε ξενάγηση στο «Δέλτα του Έβρου», όμως ο βροχερός καιρός δεν το επέτρεψε. Έτσι, οι φιλοξενούμενοι μαθητές μαζί με τα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης κατευθύνθηκαν προς το Σουφλί. Πιο πριν βέβαια ξεναγήθηκαν στο θερμοκήπιο του 2ου ΕΠΑΛ από τον γεωπόνο καθηγητή του Λυκείου και πήραν πληροφορίες για τα φυτά που καλλιεργούνται στην περιοχή μας. Στο Σουφλί είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν μονάδες της καλλιέργειας και της επεξεργασίας των μεταξωτών και να περπατήσουν στα σοκάκια του. Οι πρωινές δράσεις έκλεισαν με την επίσκεψη σε ένα πολύ σημαντικό μνημείο της Θράκης, στην Παναγία Κοσμοσώτειρα στις Φέρες. Το βραδάκι της ίδιας μέρας όλοι οι μαθητές του προγράμματος συναντηθήκαμε στην πλατεία του Φάρου. Με βόλτες στην παραλιακή και στα πάρκα, φωτογραφίες και κουβέντες για όσα είδαμε και ζήσαμε στη διάρκεια της μέρας κύλησαν οι ώρες και όλοι πλέον ένοιωθαν πιο άνετα. Ήμασταν όλοι μια μεγάλη παρέα φίλων και απολαμβάναμε τις ώρες που περνούσαμε μαζί.

Τόσο η Τετάρτη όσο και Πέμπτη ήταν μέρες αξέχαστων εμπειριών για τους μαθητές που συμμετείχαν στις δράσεις του προγράμματος. Συγκεκριμένα, το πρωινό της Τετάρτης ξεκίνησε με μία ξενάγηση στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, την οποία ακολούθησε η επίσκεψη των μαθητών σε μια οικογενειακή «πράσινη» επιχείρηση, στο ελαιοτριβείο «ο Κύκλωπας» . Οι ξένοι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη διαδικασία παρασκευής του λαδιού και για όλα τα βιολογικά προϊόντα της εταιρείας. Δοκιμάσαμε τις απίστευτες γεύσεις του τοπικού λαδιού και περιηγηθήκαμε στον εξωτερικό και στον εσωτερικό χώρο του ελαιοτριβείου. Στη συνέχεια, κάναμε μια μικρή εκδρομή στην σπηλιά του Κύκλωπα, στο λιμανάκι της Μάκρης, όπου ακούσαμε για τον μύθο της Οδύσσειας, που συνδέεται με τη σπηλιά, και απολαύσαμε την πανέμορφη θέα προς το Βόρειο Αιγαίο.

Το απόγευμα όλοι μαζί με τους ξένους συμμαθητές μας παρακολουθήσαμε μια επίδειξη κατασκευής της παραδοσιακής μας θρακιώτικης πίτας. Ακολούθως, ανακατευτήκαμε με ζυμάρια και προσπαθήσαμε να ανοίξουμε το φύλλο της δικής μας πίτας. Φυσικά υπήρχε και μπουφές με γεύσεις της μεσογειακής κουζίνας.

Την επόμενη μέρα, αφιερώσαμε το πρωινό μας παίρνοντας μέρος στο εργαστήρι της μεσογειακής πυραμίδας, που, ως γνωστό, συνδέεται με τον πιο υγιεινό τρόπο διατροφής. Αυτόν τον τρόπο διατροφής άλλωστε προσπαθούμε να γνωρίσουμε και να υιοθετήσουμε μέσα από όσα μαθαίνουμε στο πρόγραμμα. Οι πυραμίδες που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές θα κοσμούν τώρα τις αίθουσες των σχολείων τους.

Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε το αποχαιρετιστήριο πάρτι: πλούσιος μπουφές, τραγούδια και χοροί σε ρυθμούς ελληνικούς, ρουμάνικους και γαλλικούς. Φυσικά, υπήρχε από μέρους μας διάθεση για διασκέδαση αλλά υπήρχε και συγκίνηση, γιατί ξέραμε πως ζούσαμε τις τελευταίες στιγμές της πρώτης μας συνάντησης. Ο αποχαιρετισμός ήταν δύσκολος, ωστόσο ξέρουμε όλοι πως οι στιγμές που περάσαμε θα αποτελέσουν σημαντικές εμπειρίες και αναμνήσεις της σχολικής μας ζωής για πάντα.

Παπακωνσταντίνου Μαριάνθη, Γ2
Νάκα Βασιλική, Γ2

Ευχαριστίες

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους παράγοντες της τοπικής κοινωνίας, οι οποίοι με τη συμμετοχή τους συνέβαλαν στην επιτυχία των δραστηριοτήτων μας: Την παιδική ορχήστρα και χορωδία του Αρχείου Μουσικολαογραφικής Παράδοσης Χρόνης Αηδονίδης και την υπεύθυνη μουσικό κ. Μπαρμπαγιάννη Χριστίνα, Την κ. Βασιλική Παπατζελάκη της επιχείρησης «Τα χειροποίητα της Βασούλας» και τον χορηγό της, την εταιρεία ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ, τους Σουφλιώτες παραγωγούς και εμπόρους μεταξωτών υφασμάτων, κ. Μουχταρίδη, κ.Μπουρουλίτη και κ.Τσακίρη, το ελαιοτριβείο Κύκλωπας και την υπεύθυνη κ. Κελίδου, το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης και την κ. Βαλεντίνα Σωκράτους. Ευχαριστούμε επίσης τον κ. Άγγελο Κατσιάνη, γεωπόνο καθηγητή και υπεύθυνο του θερμοκηπίου του 2ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης, την φιλόλογο καθηγήτρια του Γυμνασίου Φερών, κ. Καρακύργιου Κωνσταντίνα και τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης, κ. Ιωάννη Ζαμπούκη για την υποδοχή των επισκεπτών μας στο Δημαρχείο της πόλης.

Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη και τις ευχαριστίες μας προς τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου για τη συμπαράστασή τους σε όλη τη διάρκεια της διεθνικής συνάντησης. Ξεχωριστά ευχαριστούμε τους συναδέλφους καθηγητές που δέχτηκαν στο μάθημά τους ομάδες ξένων μαθητών, την κ. Ευαγγελοπούλου Ελένη και την ομάδα της για τις όμορφες δημιουργίες που πρόσφεραν στους επισκέπτες, τον κ. Αγιαννιτόπουλο Αλέξη για την πολύτιμη βοήθειά του στην υλοποίηση της κεντρικής εκδήλωσης υποδοχής των σχολείων, την κ. Τσαταλμπασίδου Μαρίνα, συνταξιούχο πλέον καθηγήτρια του σχολείου μας, που σχεδίασε την πρόταση του προγράμματος και μας βοήθησε με πολλούς τρόπους για την επιτυχία του και την κ. Δεμίρογλου Χαρά, καθηγήτρια της Γαλλικής.

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, ιδιαίτερα τους γονείς των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και πρόσφεραν πλούσια φιλοξενία στους ξένους μαθητές. Τέλος εκφράζουμε τα συγχαρητήριά μας προς τους μαθητές του προγράμματος, οι οποίοι εργάστηκαν και συνεργάστηκαν με τους ξένους συμμαθητές τους πρόθυμα και αποτελεσματικά.