Μαθητικές εργασίες στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών
Αφόρμηση το κείμενο «The story of a painting»

Ο πίνακας «Guernica» του Πάμπλο Πικάσο αποτελεί έναν από τους πιο εμβληματικούς και συμβολικούς πίνακες του 20ου αιώνα. Πολλές οι κριτικές που δέχτηκε, άλλοτε θετικές και άλλοτε αρνητικές. Όπως πολύ σωστά είπε ο ίδιος ο καλλιτέχνης «Δεν είναι ευθύνη του ζωγράφου να ορίσει τα σύμβολα». Ο καθένας από εμάς μπορεί να τον ερμηνεύσει με το δικό του τρόπο, αφού όμως πρώτα κατανοήσει το κοινωνικό- ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο «γεννήθηκε» ο πίνακας, τη ζωή του του δημιουργού του, το καλλιτεχνικό ρεύμα στο οποίο ανήκει.

Με αφετηρία το κείμενο στο βιβλίο των Αγγλικών «The story of a painting» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης ανέλαβαν να κάνουν εργασίες, έτσι ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν και να προσεγγίσουν τον πίνακα με τον απαιτούμενο σεβασμό, αλλά και τις γνώσεις που χρειάζονται για να ερμηνεύσει και να εκτιμήσει κανείς ένα έργο τέχνης, όσο παράξενο και περίεργο και αν φαίνεται.

Το αποτέλεσμα εκπληκτικό, ενώ στάθηκε και η αφορμή για μια ακόμη εργασία, αυτή τη φορά τον γνωστό πίνακα του Ευγένιου Ντελακρουά «Η σφαγή της Χίου». Έναν πίνακα που αποτελεί δείγμα του Φιλελληνικού κινήματος κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης και φέρει το ίδιο αντιπολεμικό μήνυμα με την «Guernica». Το αποτέλεσμα εκπληκτικό!

Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Σιδηρά Μαρία