Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η προγραμματισμένη εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη, στις 6 & 7 Φεβρουαρίου 2014, για ορισμένες από τις Ομάδες των Προγραμμάτων του Γυμνασίου μας, τη Σχολική Χορωδία και Ορχήστρα, το Θεατρικό Εργαστήρι, τους Διαδικτυακούς Συντάκτες, τη Δημοσιογραφική (Περιοδικού/ Εφημερίδας) και την Ομάδα e Twinning ? Tο ταξίδι του Οδυσσέα.
Στόχος της διήμερης επίσκεψης – σύμφωνα πάντοτε με τους ιδιαίτερους στόχους των επιμέρους εκπαιδευτικών Προγραμμάτων μας – ήταν η καλλιέργεια της αισθητικής αντίληψης των μαθητών, καθώς και η εποικοδομητική βιωματική επαφή τους με τον κόσμο της Τέχνης, με την πολιτιστική μας κληρονομιά και ιστορία ή τη σύγχρονη ανάπτυξη και τεχνολογία, τον χώρο του «ηλεκτρονικού θεάματος» και τους επαγγελματίες που υλοποιούν και παρουσιάζουν το θεατρικό, κινηματογραφικό ή οποιοδήποτε πολιτισμικό προϊόν. «Αγωγή της ψυχής» και γνώσεις, ο κύριος απολογισμός αυτής της παιδαγωγικής «απόδρασης» από την καθημερινότητα! Οι εντυπώσεις των παιδιών μας είναι οι πιο εύγλωττοι μάρτυρες για την επιτυχία της εκδρομής:
Νικόλας Δεληβασίλης, μέλος της Χορωδίας και Ορχήστρας: «Στις 7 Φεβρουαρίου 2014 επισκεφτήκαμε το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Εντυπωσιαστήκαμε πρώτα απ΄ όλα από το μέγεθος και την αισθητική του χώρου. Εντυπωσιακά ήταν και η σκηνή του θεάτρου, τα θεωρεία και οι μαρμάρινες ή οι ξύλινες επενδύσεις των αιθουσών!
Η μουσικοθεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε ήταν «Η τρικυμία» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Πρόκειται για μια παιδική κωμωδία με παραμυθικά στοιχεία. Ο ήχος ήταν επιβλητικός, όπως και η εικόνα. Μείναμε ενθουσιασμένοι»!
Αντώνης Φούρφαρο, μέλος της Δημοσιογραφικής Ομάδας: «Στα πλαίσια της εκδρομής μας στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Πλανητάριο Θεσσαλονίκης (Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS). Εκεί οι μαθητές συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες, όπως ένα ταξίδι εικονικής πραγματικότητας στον προσομοιωτή και μια ξενάγηση στο μουσείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και μεταφορών. Όμως, αυτό που συγκλόνισε ιδιαίτερα τα παιδιά είναι η διάδραση που παρείχε το τεχνοπάρκο. Είναι ένας χώρος έκτασης 450 m2 με 40 εκθέματα, που καθένα κατάφερνε μέσω του παιχνιδιού να διδάξει μιαν αλήθεια του σύμπαντος στους μαθητές αλλά και να τους κινητοποιήσει την διάθεση για ενασχόληση με την επιστήμη».
Νεφέλη Ζήκου, μέλος της Ομάδας των Διαδικτυακών Συντακτών: «Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής εκδρομής στη Θεσσαλονίκη εμείς οι μαθητές από τις Ομάδες των Σχολικών Προγραμμάτων είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια εντυπωσιακή ξενάγηση στο Μουσείο για την Ιστορία του Κινηματογράφου.
Όπως μάθαμε, οι πρώτες εφευρέσεις με θέμα την κινούμενη εικόνα ήταν το θαυματοτρόπιο, το ζωοτρόπιο και το πραξισκόπιο, το ένα πιο εντυπωσιακό και πιο εξελιγμένο από το άλλο. Οι συγκεκριμένες εφευρέσεις είχαν ως βάση για τη λειτουργία τους το μετείκασμα (ιδιαιτερότητα του ματιού να κρατά μια εικόνα που είδε για ένα δευτερόλεπτο μέχρι να λάβει την επόμενη), την ταχύτητα και την ίδια την εικόνα. Βέβαια, οι σχετικές εφευρέσεις σταδιακά εξελίχθηκαν σε ένα άλλο τεχνολογικό επίτευγμα, την κάμερα. Βαριά και ογκώδης η πρώτη κάμερα, χωρίς ηχητική και χρωματική απόδοση, με μόνη τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών, ακολούθησε κι αυτή τη δική της εξελικτική πορεία! Η πρώτη κινηματογραφική εικόνα που τραβήχτηκε ήταν η είσοδος ενός τρένου σε σιδηροδρομικό σταθμό, πράγμα που ξάφνιασε ευχάριστα το κοινό και έκανε τους αδελφούς Λιμιέρ τους πρώτους κινηματογραφιστές! Μόλις το 1930 ο κινηματογράφος απέκτησε λίγο χρώμα και ήχο…
Η εξέλιξη της κινηματογραφικής τέχνης έδωσε την ώθηση για την ανάπτυξη νέων επαγγελμάτων, όπως του παραγωγού, του σκηνοθέτη, του ενδυματολόγου, του σκηνογράφου, του φροντιστή ήχου και φωτός ή του κάμεραμαν. Βέβαια, τίποτε δε θα γινόταν αν δεν υπήρχε το σενάριο, η υπόθεση, που είναι το βασικό στοιχείο της επιτυχίας ενός έργου. Πάνω σε αυτό και στα ?τέσσερα δομικά στοιχεία? του (τι, πώς , πού και γιατί) στηρίζονται και υλοποιούνται όλες οι ταινίες. Σενάριο και τεχνολογία προσδίδουν τη μαγεία πλέον στον σύγχρονο κινηματογράφο. Μια τεχνολογική καινοτομία είναι το λεγόμενο green room (πράσινο δωμάτιο), απ΄ όπου με τη βοήθεια μιας κάμερας προσδίδεται στην ταινία οποιοδήποτε φόντο απαιτείται για το θέαμα ή δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης ?ρεαλιστικών? ταινιών τριών διαστάσεων!
Όλα όσα είδαμε και ζήσαμε μας ενθουσίασαν και κίνησαν το ενδιαφέρον μας, ώστε να μάθουμε περισσότερα για τον κόσμο του Κινηματογράφου! Υπήρξαμε τυχεροί που μπορέσαμε να πειραματιστούμε με το green room, καθώς και να παρακολουθήσουμε μια τρισδιάστατη ταινία παραγωγής του μουσείου. Φύγαμε σαγηνευμένοι με την ελπίδα μιας νέας μελλοντικής επίσκεψης»…
Φωτογραφική κάλυψη: Κ. Αντωνόπουλος ( Δημοσιογραφική Ομάδα), Γ. Γερέλκης (Διαδικτυακός Συντάκτης)
Συνοδοί καθηγητές για την εκπαιδευτική εκδρομή:
κ. Μ. Τσαταλμπασίδου (αρχηγός), κ. Σ. Βασιλειάδης, κ. Γ. Ιωακειμίδου, κ. Β. Καραμιχάλη, κ. Μ. Σταθάκη.