Αλληλοδιδασκαλία,«peer to peer learning»;


Κατά το 2o τετράμηνο οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ εργάστηκαν γύρω από τα θέματα της σωστής επιλογής ενός ποδηλάτου, του σωστού εξοπλισμού του ποδηλάτη και του ποδηλάτου και των κανόνων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, Κ.Ο.Κ. 

Εργάστηκαν ομαδικά και μελέτησαν σε βάθος τα παραπάνω θέματα, ερευνώντας και αναζητώντας πληροφορίες στο Διαδίκτυο, συζητώντας με ειδικούς, όπως με τα μέλη του ποδηλατικού συλλόγου, κάνοντας επισκέψεις σε χώρους σχετικούς με το ποδήλατο και παρακολουθώντας εισηγήσεις από ειδικούς (τροχονόμους). Εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν συνεργατικά τις παρουσιάσεις με τις γνώσεις και τις πληροφορίες τους για τα παραπάνω θέματα. Στη συνέχεια, και, αφού χωρίστηκαν σε 15 ομάδες των 3-4 μαθητών, τους ζητήθηκε να μεταδώσουν οι ίδιοι, ως μικροί καθηγητές, τις γνώσεις τους και στους άλλους συμμαθητές τους μέσα στις τάξεις. Μετά την πετυχημένη παρουσίαση των παραπάνω θεμάτων, με τη χρήση αυτού του είδους της «αλληλοδιδακτικής» μεθόδου, όλοι οι μαθητές του σχολείου μας έκαναν μια εκπαιδευτική και συγχρόνως ψυχαγωγική εξόρμηση στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής της πόλης μας. Με την ενημερωτική παρέμβαση του Συλλόγου Ποδηλατών Αλεξ/πολης και με την καθοδήγηση της Ομάδας Erasmus+, έγινε προσπάθεια να εμπεδωθεί η σωστή κυκλοφοριακή συνείδηση και συμπεριφορά από όλους τους μαθητές του σχολείου μας.

Πιστεύουμε ότι τα οφέλη αυτής της δράσης ήταν πολλαπλά, όπως δήλωσαν οι ίδιοι μαθητές που συμμετείχαν σ’ αυτήν, αφού κατανόησαν και οι ίδιοι καλύτερα τα θέματα που παρουσίασαν και ένιωσαν περήφανοι που τα κατάφεραν σε έναν ρόλο πολύ διαφορετικό για αυτούς.

Τέλος, αυτές οι εργασίες-παρουσιάσεις μεταφράστηκαν στα γαλλικά από τους μαθητές και έτσι είμαστε έτοιμοι να τις παρουσιάσουμε, με τον ίδιο τρόπο, στους μαθητές και καθηγητές των άλλων χωρών στη διάρκεια της 3ης κινητικότητας του προγράμματος, η οποία θα γίνει στο σχολείο μας, κατά το σχολικό έτος 2018-19.

Παιδιά, ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ !!! Πολλά συγχαρητήρια !!!
Η παιδαγωγική ομάδα Erasmus +


Απόψεις των μαθητών για τη δράση
  1. Στην θεματική εβδομάδα η ομάδα Erasmus+ σε συνεργασία με το σχολείο οργάνωσε κάποιες δράσεις με θέμα το ποδήλατο και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.). Ήτανε μία πολύ ενδιαφέρουσα και επιμορφωτική εβδομάδα, αφού σε όλο το σχολείο παρουσιάστηκαν οι εργασίες μας και είχαμε μια ευκαιρία να συζητήσουμε με τους συμμαθητές μας, που ανταποκρίθηκα θετικά στην όλη ιδέα. Το αποτέλεσμα των δράσεων φάνηκε να επηρεάζει θετικά τους μαθητές και να τους κινητοποιεί.
    Παναγιώτης Αναστασιάδης, Γ’ τάξη
  2. Συζητήσαμε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό με τους συμμαθητές μου το θέμα της σωστής χρήσης του ποδηλάτου και τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. Αισθάνθηκα ιδιαίτερα χαρούμενη που πήρα μέρος στην παρουσίαση αυτή και ακόμη περισσότερο όταν δέχτηκα τα θετικά σχόλια των συμμαθητών μου.
    Άρτεμις Ανδρεάδη, Γ’ τάξη
  3. Στη θεματική εβδομάδα ήμουν και εγώ ένας από τους παρουσιαστές της εργασίας που κάναμε σχετικά με το ποδήλατο. Ήμουν πολύ αγχωμένος από την προηγούμενη κιόλας μέρα και έκανα αρκετές πρόβες στο κείμενο που έπρεπε να πω. Τελικά, όλα πήγαν πολύ καλά, ενώ μου έκανε κυρίως εντύπωση το πόσο ήσυχο ήταν το τμήμα στο οποίο κάναμε την παρουσίαση.
    Θάνος Κίτσος, Α’ τάξη
  4. Η δράση που κάναμε την θεματική εβδομάδα μου φάνηκε πολύ χρήσιμη για τους συμμαθητές μας νομίζω ότι τους βοηθήσαμε να μάθουν περισσότερα για τον Κ.Ο.Κ.
    Στέλιος Κοσμίδης, Β’ τάξη
  5. Ήταν μία πολύ ευχάριστη και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα. Προσπαθήσαμε να παροτρύνουμε τους συμμαθητές μας να χρησιμοποιούν το ποδήλατο στις καθημερινές τους μετακινήσεις, αλλά πάντα με ασφάλεια, μαθαίνοντάς τους τα σήματα. Οι συμμαθητές μου παρακολούθησαν με προσήλωση και ενδιαφέρον την παρουσίασή μας. Φάνηκε να τους αρέσει.
    Σμαράγδα- Μαρία Κουπελίδου, Γ’ τάξη
  6. Στην αρχή ένιωθα άγχος όμως μόλις είδα τους συμμαθητές μου να ανταποκρίνονται θετικά σε όλη την παρουσίαση ένιωσα ανακούφιση. Η ώρα της παρουσίασης πέρασε πολύ γρήγορα και μου άφησε μια ευχάριστη αίσθηση.
    Κωνσταντίνος Κυριαζίδης Α’ τάξη
  7. Όταν παρουσιάζαμε τις εργασίες μας στις τάξεις, τα παιδιά ήταν ήσυχα, αλλά σε κάποια σημεία έκαναν λίγη φασαρία. Παρόλα αυτά έπαιρναν μέρος στις ερωτήσεις. Εκείνη την ώρα αισθάνθηκα ωραία, σαν να ήμουν η καθηγήτρια εν ώρα μαθήματος. Όλη αυτή η δράση είχε πολύ ενδιαφέρον για μένα.
    Μαρίνα Λαζαρίδου, Α’ τάξη
  8. Όταν μπήκαμε στην αίθουσα, αγχώθηκα, γιατί δεν ήξερα πώς θα είναι τα παιδιά μέσα στην τάξη. Όμως όλα ήταν πολύ καλύτερα από ό,τι φανταζόμουν. Τα παιδιά μας παρακολουθούσαν ήσυχα. Δεν έκανα κανένα λάθος και όλα κίνησαν καλά. Από τότε δεν με δημιουργεί άγχος να παρουσιάζω σε πολλά άτομα αυτό που ξέρω, γιατί πιστεύω πως θα τα πάω καλά.
    Ζηνοβία Μανουσίδη, Α’ τάξη
  9. Ήταν μια μοναδική εμπειρία για ‘μενα γιατί ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν είχα την ευκαιρία να παρουσιάσω την δουλειά μου σε πολλά άτομα ταυτόχρονα. Ένιωσα χαρά…Οι μαθητές στους οποίους κάναμε την παρουσίαση μας έδιναν μια αναπάντεχη προσοχή. Οι ερωτήσεις που μας τέθηκαν στο τέλος από τα παιδία ήταν η απόδειξη ότι παρακολούθησαν την εργασία μας.
    Μόσχου Βαγγέλης, Β’ τάξη
  10. Πιστεύω ότι η δράση Erasmus+ που έλαβε χώρα στις τάξεις μας κατά τη διάρκεια της θεματικής εβδομάδας ήταν μεγάλης σημασίας, καθώς με τον τρόπο αυτό ενημερώθηκαν και κινητοποιήθηκαν, κατά τη γνώμη μου, οι μαθητές του σχολείου σχετικά με το θέμα του φετινού προγράμματος, την ασφαλή και οικολογική κυκλοφορία μας, αφού δεν υπάρχει πουθενά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας σχετικό μάθημα. Οι συμμαθητές μου έδειξαν ενδιαφέρον, αντιμετώπισαν την όλη διαδικασία με σοβαρότητα και συνεργάστηκαν μαζί μου κατά την διάρκεια της ενημέρωσης.
    Παλακίδης Σταύρος, Β’ τάξη
  11. Κατά τη γνώμη μου ήταν μια πολύ καλή ιδέα, αφού δίδαξε όχι μόνο τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα αλλά και στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου έναν ασφαλέστερο τρόπο μετακίνησης, καθώς οι μαθητές πλέον γνωρίζουν καλύτερα τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας χάρη σ’αυτή τη δράση.
    Νικόλας-Παναγιώτης Παπαναστασίου, Β’ τάξη
  12. Οι συμμαθητές μου και εγώ, την ώρα που παρουσιάζαμε το power point, είχαμε βέβαια άγχος άλλα αυτό δεν μας ταλαιπώρησε και πολύ, παρουσιάσαμε με επιτυχία την εργασία μας.
    Δημήτρης Σταμπόλης, Α’ τάξη
  13. Ουσιαστικά, έπρεπε να παρουσιάσουμε στους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων ένα power point που αφορούσε την ασφαλή κυκλοφορία με τα ποδήλατα στην πόλη. Η ομάδα μας αποτελούνταν από 4 παιδιά. Αν και είχαμε άγχος, καταφέραμε να κάνουμε την παρουσίαση πείθοντας τους συμμαθητές μας να μάθουν, όπως κι εμείς, περισσότερα για το ποδήλατο και τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. Στο τέλος, έχοντας ξεχάσει το άγχος που είχαμε στην αρχή, νιώθαμε μόνο περηφάνια και σιγουριά!
    Κωνσταντίνα Σιμσιρίκη, Β’ τάξη
  14. Η δράση προσωπικά μου άρεσε πολύ. Είχαμε την ευκαιρία να «διδάξουμε ως καθηγητές», να παρουσιάσουμε την δουλειά μας στο υπόλοιπο σχολείο και να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές για τους κανόνες του ΚΟΚ και το ποδήλατο. Οι συμμαθητές μας, από την άλλη, έδειξαν να ενδιαφέρονται αρκετά, δεν μας δημιούργησαν κανένα πρόβλημα και διατύπωσαν σε μας όλες τις απορίες τους. Ήταν μια διαφορετική εμπειρία που σίγουρα θα ήθελα να την ξαναζήσω.
    Τσάτσου Μαριλένα, Β’ τάξη
  15. Οι δράσεις που έγιναν στις τάξεις κατά τη θεματική εβδομάδα ήταν πολύ ενδιαφέρουσες. Στην πρώτη παρουσίαση ήμουν αγχωμένη και πίστευα ότι οι μαθητές των τάξεων στις οποίες θα παρουσιάζαμε θα ήταν ανήσυχοι και ότι δεν θα άκουγαν αυτά που είχαμε να τους πούμε, αλλά με την βοήθεια των συμμαθητών μου ξεπέρασα το άγχος και μπόρεσα να μεταφέρω σωστά τα στοιχεία και τα συμπεράσματα που είχαμε ετοιμάσει.
    Γαλήνη- Αμαλία Τσίλια, Β’ τάξη
  16. Μέσω της παρουσίασης δείξαμε στους συμμαθητές μας τις δράσεις που πραγματοποιήσαμε και τους παροτρύναμε να χρησιμοποιούν και αυτοί το ποδήλατο ως μέσο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Η παρουσίαση ήταν πολύ ευχάριστη και φάνηκε να άρεσε στα παιδιά.
    Αλεξάνδρα Τσώνη, Α’ τάξη
  17. Οι συμμαθητές μας συμμετείχαν και απαντούσαν σε όλες τις ερωτήσεις που τους κάναμε. Έκαναν και οι ίδιοι ερωτήσεις για διάφορα θέματα σχετικά με το ποδήλατο. Πιστεύω πως αυτή η παρουσίαση βοήθησε και εμάς που την παρουσιάσαμε και τους συμμαθητές μας που μας παρακολούθησαν.
    Χριστίνα Χαρμανίδου ,Β’ τάξη
  18. Πιστεύω ότι ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα δράση και ένας ευχάριστος τρόπος για να ενημερωθούν τα παιδιά. Φάνηκε να άρεσε στους μαθητές που το παρακολούθησαν και αυτό μας έκανε να νιώθουμε χαλαρά και άνετα με τα παιδιά, ώστε να τους μιλάμε με μεγαλύτερη άνεση.
    Ιωάννα- Μαρία Φωκιανού, Β’ τάξη
  19. Η παρουσίαση από τους ίδιους τους μαθητές του προγράμματος πιστεύω ήταν ο καλύτερος τρόπος να μεταδώσουμε τις γνώσεις μας στους συμμαθητές μας που δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+, αλλά και εμείς οι ίδιοι παρουσιάζοντας είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για το ποδήλατο και γενικότερα για το θέμα της σωστής κυκλοφορίας μας στον δρόμο. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και θα ήθελα να την ξαναζήσω του χρόνου!
    Σιμέλα Χότζα, Β’τάξη