Διεθνική συνάντηση στην Καζέρτα της  Ιταλίας

Κατά το χρονικό διάστημα από 13/5/2018 μέχρι 19/5/2018, μια δεύτερη ομάδα μαθητών και καθηγητών ταξίδεψε στην πόλη Καζέρτα της Ιταλίας, όπου πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση των σχολείων που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα Erasmus+. Κατά κοινή ομολογία όσων συμμετείχαν, το ταξίδι υπήρξε μια εμπειρία ξεχωριστή και πλούσια. Όπως έχουμε αναφέρει, οι συναντήσεις αυτές επιδιώκουν να καλλιεργήσουν στους μαθητές ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, να τους δώσουν  τη δυνατότητα να μιλήσουν ξένες γλώσσες, να επικοινωνήσουν με τους ξένους συμμαθητές τους, να γνωρίσουν άλλους τόπους και κουλτούρες, να κοινωνικοποιηθούν σε διαφορετικό περιβάλλον  και βέβαια να επεξεργαστούν και να γνωρίσουν καλύτερα τα θέματα του προγράμματος.

Οι μαθητές όλων των σχολείων, χωρισμένοι και οργανωμένοι σε μικτές ομάδες, εργάστηκαν καθημερινά στον χώρο του σχολείου πάνω σε διάφορα θέματα που αφορούσαν το πρόγραμμα δραστηριοτήτων κάθε ημέρας. Παράλληλα, φιλοξενήθηκαν αρκετές φορές στα σπίτια των Ιταλών συμμαθητών τους και τους ακολούθησαν σε ένα παιχνίδι γνωριμίας με την ιστορία της πόλης, στο κέντρο της Καζέρτα.

Πληροφορήθηκαν επίσης πως η Καζέρτα ιδρύθηκε, όταν ο Φερδινάνδος Α των Βουρβόνων αποφάσισε να χτίσει στην περιοχή το μεγάλο παλάτι του, αντίστοιχο σε μέγεθος και πλούτη με τις Βερσαλίες. Η πόλη αναπτύχθηκε στη συνέχεια γύρω από το παλάτι, που σήμερα είναι το σημαντικότερο μνημείο και αξιοθέατό της, μαζί με ένα μικρότερο οίκημα, όπου ο βασιλιάς έστησε μονάδα επεξεργασίας μεταξωτών υφασμάτων, με έναν πρωτοποριακό τρόπο για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Φυσικά, πραγματοποιήθηκε και σε αυτούς τους χώρους ξενάγηση. Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε και η παρακολούθηση του τρόπου παραγωγής της μοτσαρέλα, ενός πολύ σημαντικού και πολύ νόστιμου προϊόντος της περιοχής.

Όλες οι ομάδες των μαθητών του προγράμματος επισκέφτηκαν τα σημαντικότερα μνημεία της περιοχής της Καμπανίας και παρακολούθησαν ενδιαφέρουσες ξεναγήσεις, φυσικά στα γαλλικά, στο κέντρο της Νάπολη, στον περίφημο αρχαιολογικό χώρο της Πομπηίας και δίπλα στον κρατήρα του Βεζούβιου.

Παράλληλα, οι μαθητές επεξεργάστηκαν τα βασικά θέματα του προγράμματος, τα οποία αφορούν τα φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς και το ποδήλατο. Φορώντας τον κατάλληλο εξοπλισμό, απέκτησαν το «δίπλωμα της ποδηλασίας» και διασκέδασαν κάνοντας βόλτα στους πανέμορφους βασιλικούς κήπους του μεγάλου παλατιού της πόλης. Συζήτησαν για τη χρήση του ποδηλάτου και την ασφαλή οδήγηση με αυτό στην πόλη, κατά τη συνάντησή τους με τον πρόεδρο της riciclofficina, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, η οποία χρησιμοποιεί τα παλιά ποδήλατα για να κατασκευάζει νέα, ανακυκλώνοντας ουσιαστικά τα υλικά και τα εξαρτήματά τους.

Πιο εντυπωσιακή από όλα αυτά, ωστόσο, ήταν η ζεστή φιλοξενία των Ιταλών μαθητών και των καθηγητών τους, οι οποίοι δέχτηκαν και ξενάγησαν τις ομάδες στο σχολείο τους. Συνόδεψαν τις ομάδες σε όλες τις εξορμήσεις και σε όλες τις δραστηριότητες και πρόσφεραν κάθε δυνατή βοήθεια. Ετοίμασαν μάλιστα και δύο εκδηλώσεις-καλωσορίσματα που ενθουσίασαν και συγκίνησαν τους μαθητές  για την πρωτοτυπία τους και το όμορφο αποτέλεσμά τους, αλλά ξεχώρισαν και για τη συμμετοχή σε αυτές ενός πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών του σχολείου. Ίσως περισσότερο από τα αξιοθέατα ή τα νόστιμα ντόπια φαγητά να ξεχώρισε αυτή η θερμή υποδοχή και η φιλική στάση όλων των ανθρώπων. Αυτή έδωσε και το βασικό μήνυμα του ταξιδιού, το αίσθημα συμμετοχής των μαθητών σε μια κοινότητα συνομηλίκων-φίλων, με ίδια προβλήματα και παρόμοια ενδιαφέροντα.