15 Μαρτίου: Δράσεις κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

Στις 15 Μαρτίου, με αφορμή την ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού (6 Μαρτίου), το Γυμνάσιό μας αφιέρωσε δημιουργικά την ημέρα σε δράσεις κατά της βίας. Την ώρα της πρωινής συγκέντρωσης στο προαύλιο του σχολείου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα πρωτότυπο δρώμενο, το οποίο μας έδωσε την ώθηση να συμμετάσχουμε στις δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

Συμμαθητές μας ξεδίπλωσαν ένα πανό στο οποίο αναγραφόταν το σύνθημα που είχαν σχεδιάσει: «ΑΚΟΥ! ΜΙΛΑ! ΔΡΑΣΕ!», ενώ παράλληλα τα τμήματα Α4, Α5, Β4 και Β5 σχημάτισαν τη λέξη Α-ΠΟ-ΔΟ-ΧΗ.

Στη διάρκεια των διαλειμμάτων μας δόθηκε η ευκαιρία να παρευρεθούμε στο αίθριο του σχολείου μας και να επιλέξουμε την καρφίτσα με το σύνθημα/μήνυμα που μας αντιπροσωπεύει. Οι καρφίτσες είχαν δημιουργηθεί από πλήκτρα ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα αναγραφόμενα μηνύματα τους ήταν εμπνευσμένα κατ’ αναλογία με τη λειτουργία που εκτελούν τα συγκεκριμένα πλήκτρα στους Η/Υ. Ενδεικτικά, το πλήκτρο F5, το οποίο στο λογισμικό παρουσίασης χρησιμοποιείται για την προβολή διαφανειών, είχε ως σύνθημα: «Πρόβαλε τη θετική πλευρά του χαρακτήρα σου!» Τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής της δράσης μας ενημέρωναν σχετικά με τη σημασία του κάθε πλήκτρου-καρφίτσας. Τα μηνύματα ήταν πρωτότυπα: μας προέτρεπαν να σκεφτούμε εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης του θυμού μας, να προβάλλουμε τις θετικές πλευρές τους εαυτού μας και να επιλύσουμε με ειρηνικό τρόπο συγκρούσεις, ώστε να έχουμε όλοι τη δυνατότητα να βελτιώσουμε την καθημερινότητα μας στο σχολείο. Γενικότερα, τα συνθήματα και τα μηνύματα που αναγράφονταν στα πλήκτρα ήταν πρωτότυπα και κάλυπταν την επιθυμία κάθε μαθητή.

Στον διπλανό πάγκο υπήρχε απλωμένο το πανό που μας παρουσίασαν οι συμμαθητές μας το πρωί και στο οποίο είχαμε τη δυνατότητα είτε να βάλουμε την υπογραφή μας, είτε να γράψουμε συνθήματα κατά της βίας, διαδηλώνοντας έμπρακτα την επιθυμία μας για ένα σχολείο με περισσότερη ευγένεια και σεβασμό στις διαπροσωπικές μας σχέσεις.

Με αυτόν τον τρόπο κύλησε δημιουργικά η μέρα μας, αφήνοντάς μας αξέχαστες αναμνήσεις και δυνατές εμπειρίες. Ευχαριστούμε πολύ τις υπεύθυνες καθηγήτριες, κκ. Κουτρούλα Ελένη και Σοφιανού Μαρία, που αφιέρωσαν τον χρόνο τους για τη διοργάνωση αυτής της δράσης, καθώς και τους συμμαθητές μας που κατασκεύασαν τις καρφίτσες και δημιούργησαν το πανό.

Κυριακή Νάσου (Γ2)

Εντυπώσεις από τη συμμετοχή στα εργαστήρια δημιουργίας πανό και καρφίτσας

Φέτος είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στη δράση που οργανώθηκε από τις καθηγήτριες κκ. Κουτρούλα και Σοφιανού. Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη, 7/3 και την Παρασκευή 9/3, μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου, συναντηθήκαμε μια μεγάλη ομάδα παιδιών στο γραφείο καθηγητών. Χωριστήκαμε σε πέντε μικρότερες ομάδες. Η πρώτη ομάδα ανέλαβε τη σχεδίαση και τον χρωματισμό των γραμμάτων του πανό. Οι υπόλοιπες τέσσερις ομάδες ασχολήθηκαν με τη δημιουργία καρφιτσών, η οποία γινόταν σε τέσσερα στάδια. Η μία επεξεργαζόταν τα πλήκτρα και λείαινε τη βάση τους, για να κολλήσει η τσόχα. Η άλλη έκοβε την τσόχα σε κομμάτια, που θα χρησίμευαν ως βάση στα πλήκτρα, η επόμενη κολλούσε τα πλήκτρα σε τσόχες και με τη σειρά της παρέδιδε τα έτοιμα κομμάτια στην τελευταία, που κολλούσε στο πίσω μέρος της τσόχας τη βάση μιας καρφίτσας. Εμείς συμμετείχαμε στην ομάδα που κολλούσε τις τσόχες με τα πλήκτρα, με τη βοήθεια της καυτής σιλικόνης! Κάηκαν λίγο τα δάχτυλά μας, αλλά περάσαμε καταπληκτικά!!! Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και θα συμμετέχουμε σίγουρα και του χρόνου. Προσκαλούμε την επόμενη σχολική χρονιά και όλα τα άλλα παιδιά του σχολείου μας να συμμετάσχουν να μας βοηθήσουν να στείλουμε το μήνυμα της φιλίας και της συμπαράστασης σε όλους.

Υ.Γ. Η Σιμέλα ήρθε για τη φωτογραφία, η Χριστίνα για τα σοκολατάκια και η Γαλήνη για τη δουλειά.

Αμαλία – Γαλήνη Τσίλια (Β5), Χαρμανίδη Χριστίνα (Β5) και Χότζα Σιμέλα (Β5)

Το εργαστήριο «κατά της ενδοσχολικής βίας» ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον και δημιουργικό εργαστήριο και ταυτόχρονα μια πολύ ωραία εμπειρία. Θα χαρώ να συμμετάσχω και πάλι.

Χριστίνα Σιουραντάνη (Α5)

Δύο φορές μαζευτήκαμε μετά το σχόλασμα και δεν κατάλαβα πόσο γρήγορα περνούσε η ώρα. Αστειευόμασταν, γελούσαμε, φάγαμε, καθαρίσαμε και γενικά η ώρα περνούσε πολύ γρήγορα και ευχάριστα.

Νάσια Παπαδοπούλου (Α5)

Μου άρεσε ιδιαίτερα η συνεργασία μεταξύ μας. Περάσαμε ωραία. Βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον. και κάναμε όλοι μαζί παρέα. Ελπίζω να ξαναγίνει κάτι παρόμοιο και είναι σίγουρο ότι θα ξανασυμμετάσχω, γιατί πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα. Είμαστε όλοι ίσοι!

Χαρά Λασκαρίδη (Α5)

Το εργαστήριο κατά του σχολικού εκφοβισμού ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα και όσοι πήραμε μέρος είχαμε διάθεση να ενημερώσουμε τους συμμαθητές μας για τον σχολικό εκφοβισμό. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν το ό,τι μας δόθηκε η ευκαιρία να δημιουργήσουμε μόνοι μας καρφίτσες, τις οποίες θα φορούσαν οι συμμαθητές μας και μέσα από αυτήν τη δράση θα περνούσαμε μηνύματα κατά της ενδοσχολικής βίας.

Δέσποινα Μαυρομμάτη (Α5)

Εντυπώσεις για τη δράση στις 15 Μαρτίου από τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής

Μου άρεσε πολύ η ιδέα της αναγραφής γραμμάτων σε χαρτόνια. Και το πανό που κρατούσαν οι συμμαθητές μου ήταν εξίσου όμορφο. Θα ήθελα να ξανασυμμετάσχω σε τέτοιου είδους δράσεις.

Λυδία-Αικατερίνη Παπαπαύλου (Α5)

Ήταν κάτι σημαντικό για μένα, γιατί η καθηγήτριά μου, η κ. Κουτρούλα, μου έδειξε εμπιστοσύνη και αυτό μου έδωσε θάρρος και τόνωσε την αυτοεκτίμησή μου. Πιστεύω πως θα έπρεπε να ήμουν περισσότερο συνεπής στην ώρα που έπρεπε να παρουσιαστώ, για να πάρω το γράμμα που μου αναλογούσε (το Ο από τη λέξη ΑΠΟΔΟΧΗ), γιατί παραλίγο να έχανα τη σειρά μας –αλλά ευτυχώς αυτό δε συνέβη–. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία και θα ήθελα να συμμετάσχω ξανά.

Ευαγγελία Κωστοπούλου (Α5)

Την ημέρα αυτή υλοποιήσαμε μια πολύ πετυχημένη δράση. Το αγαπημένο μου μέρος από όλες τις δράσεις συνολικά ήταν η κατασκευή καρφιτσών, διότι η ιδέα μου φάνηκε πολύ έξυπνη και περάσαμε πολύ ευχάριστα τον χρόνο μας. Το μόνο αρνητικό ήταν το ό,τι δεν μπορούσα να λάβω μέρος στο εργαστήριο την πρώτη φορά, επειδή δεν είχα χρόνο.

Χριστίνα Σταμούλη (Α5)

Στις δράσεις που υλοποιήθηκαν μου άρεσε η θετική ενέργεια που υπήρχε ανάμεσα σε όσους συμμετείχαμε. Δε μου άρεσε όμως το ό,τι δεν έδωσαν το «παρών» πολλοί μαθητές από την τρίτη τάξη.

Μπουκλαΐδη Γεωργία (Α5)

Παρόλο που ο χρόνος για την προετοιμασία των πάγκων ήταν περιορισμένος –έπρεπε να ετοιμαστούν σε λίγα δευτερόλεπτα μετά το χτύπημα του κουδουνιού για έξω–, η δράση είχε μεγάλη απήχηση και ικανοποιητική συμμετοχή. Σε κάθε διάλειμμα, δύο ομάδες μαθητών αναλάμβαναν από μία εργασία. Η μία ομάδα ανέλαβε να προσφέρει σε όλους τους μαθητές καρφίτσες. Η δεύτερη ομάδα, στην οποία συμμετείχα κι εγώ, προέτρεπε τους συμμαθητές μας να υπογράψουν στο πανό ή να γράψουν ένα μήνυμα κατά της ενδοσχολικής βίας. Πιστεύω πως, μέσα από την αφοσίωση με την οποία ασχοληθήκαμε με αυτό το θέμα, καταφέραμε να περάσουμε ένα αρκετά σημαντικό μήνυμα σε μαθητές και καθηγητές κατά της άσκησης οποιασδήποτε μορφής βίας στο σχολικό περιβάλλον.

Μαίη Τσώνη (Β5)

Πιστεύω ότι οι συμμαθητές μας και εμείς, οι οποίοι οργανώσαμε τις δράσεις, το χαρήκαμε με την ψυχή μας και θα ήθελα πολύ αυτή η δράση να επαναληφθεί και του χρόνου.

Χρήστος Πεταλούδης (Α5)

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Ελένη Κουτρούλα και Μαρία Σοφιανού
ΚΑΙ … ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΑΖΙ!!!
😉