Ενημέρωση των μαθητών της Α & Β Τάξης του 2ου Γυμνασίου
Αλεξανδρούπολης για θέματα του Διαδικτύου

Στις 6 Απριλίου 2016 έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας ενημέρωση των μαθητών σχετικά με το Διαδίκτυο και τους κινδύνους που πιθανώς να αντιμετωπίσουν οι χρήστες του. Η ενημέρωση έγινε από τον κ. Αντώνιο Παπαλεωνίδα, καθηγητή Πληροφορικής και υπεύθυνο του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ (Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Έβρου. Ο ομιλητής ήταν πολύ φιλικός, προσιτός στα παιδιά και άριστος γνώστης του Διαδικτύου και των μορφών κοινωνικής συμπεριφοράς που αναπτύσσονται μέσα από αυτό.


Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν συνοπτικά τα ακόλουθα:

  • Ο εθισμός στη χρήση του Διαδικτύου
  • Διαδικτυακά παιχνίδια και επιπτώσεις στην υγεία μας
  • Χρήση της εφαρμογής Facebook
  • Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων στο Διαδίκτυο
  • Το φαινόμενο του Cyberbullying
  • Ηλεκτρονικός τζόγος
  • Πειρατεία Λογισμικού ? Ταινιών

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Η ενημέρωση υλοποιήθηκε με την προβολή μιας εμπεριστατωμένης παρουσίασης σε Η/Υ, σχολιασμό από τον ομιλητή με πλήθος παραδειγμάτων βγαλμένα από τα βιώματα άλλων παιδιών, συζήτηση και άμεσο διάλογο με τους μαθητές καθώς και με επίλυση των αποριών τους.

Τις επόμενες μέρες η παραπάνω εκδήλωση μονοπώλησε τις συζητήσεις «στα πηγαδάκια» των μαθητών, οι οποίοι συνειδητοποίησαν τα λάθη και τις παραλείψεις τους, όσον αφορά στην ορθή χρήση του Διαδικτύου. Αποδείχθηκε ότι υπάρχει τεράστιο έλλειμμα εκπαίδευσης των μαθητών στο Διαδίκτυο, γεγονός που τους ωθεί -σε συνδυασμό μάλιστα με τον ψηφιακό αναλφαβητισμό των γονέων και την έλλειψη εποπτείας από τους ίδιους- στον εθισμό στις νέες τεχνολογίες με καταστροφικά αποτελέσματα για την καθημερινή τους ζωή (παχυσαρκία, έλλειψη διαπροσωπικής επικοινωνίας, μειωμένες σχολικές επιδόσεις, παραμέληση αθλητικών δραστηριοτήτων, επιδείνωση της ψυχικής υγείας κ.ά.).

Η ενημέρωση ήταν πολύ διαφωτιστική, γιατί αφορούσε θέματα της καθημερινότητάς μας και μας ωφέλησε όλους. Στα παραδείγματα που αναφέρθηκαν από τον ομιλητή αναγνωρίσαμε ο καθένας, σε μεγάλο ή μικρό βαθμό, τον εαυτό μας συνειδητοποιώντας ότι είναι πολύ πιο εύκολο να υποπέσει κανείς σε παραβατική συμπεριφορά στο Διαδίκτυο με την ψευδαίσθηση της ανωνυμίας. Η συγκεκριμένη δράση άλλωστε αποτελεί θεμέλιο καλής πρακτικής για τη μελλοντική μας ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, καθώς αναδεικνύει την ανάγκη προστασίας των ευαίσθητων προσωπικών μας δεδομένων, της σωματικής και ψυχικής μας υγείας αλλά και την ανάγκη οριοθέτησης του χρόνου ενασχόλησης με τους Η/Υ γενικότερα.

Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει να διοργανώνονται συχνότερα παρόμοιες δράσεις στα σχολεία, για να μειώνονται οι αρνητικές επιδράσεις του Διαδικτύου στη ζωή μας και για να αναδειχθεί το Διαδίκτυο ως εργαλείο μάθησης, συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών.

Αναστασία Τζιερτζή (τμήμα Α5), μέλος της Ομάδας των Διαδικτυακών Συντακτών