Το χρονικό της 6ης Μαρτίου 2015

bullying«Στις 6 Μαρτίου, ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας, με τη βοήθεια της κας Κουτρούλα Ελένης, της κας. Σοφιανού Μαρίας και του κ. Βουλγαρίδη Γεώργιου, οργανώσαμε μία δράση, στην προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμαθητές μας αναφορικά με το θέμα του πασίγνωστου bullying.

Νωρίτερα, τις προηγούμενες εβδομάδες, δημιουργήσαμε αφίσες στα μαθήματα της Οικιακής Οικονομίας και των Καλλιτεχνικών, με την καθοδήγηση και τη βοήθεια των κυρίων Σοφιανού και Βουλγαρίδη, αντίστοιχα. Το Σαββατοκύριακο (28/2/ και 1/3) με τις κυρίες Κουτρούλα και Σοφιανού οργανώσαμε ένα μικρό εργαστήριο και κατασκευάσαμε καρφίτσες από πλήκτρα ηλεκτρονικών υπολογιστών, τις οποίες θα φορούσαμε και θα δηλώναμε έμπρακτα κατά της ενδοσχολικής βίας και υπέρ των ειρηνικότερων σχέσεων μεταξύ μας, μέσω των μηνυμάτων που θα συμβόλιζε το κάθε πλήκτρο: π.χ. Alt = Αλτ στη Βία. Delete = Διάγραψε τη βία. Enter = Μυήσου σε νέο τρόπο ζωής. Ctrl = Έλεγξε τον εαυτό σου! Με τη καθοδήγηση της κας Κουτρούλα σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε σε χαρτόνια γράμματα που θα σχημάτιζαν τη λέξη Α.Π.Ο.Δ.Ο.Χ.Η. και ετοιμάσαμε συνθήματα κατά της ενδοσχολικής βίας και υπέρ ενός σχολείου που ονειρευόμαστε να ζούμε. Η μαθήτρια Ποπλίδου Μαρίνα ετοίμασε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις αιτίες της ενδοσχολικής βίας και τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να ευαισθητοποιηθούν και να αντιδράσουν οι παρατηρητές πράξεων εκφοβισμού.

Το πρωί εκείνης της Παρασκευής, όλοι οι συμμετέχοντες στη δράση που θα πραγματοποιούνταν στο χώρο της πρωινής συγκέντρωσης μαζευτήκαμε στην αίθουσα 8. Συζητήσαμε λίγο και ελέγξαμε αν όλα ήταν έτοιμα. Ζεστάναμε τις φωνητικές μας χορδές και με το χτύπημα του κουδουνιού και αρκετό καρδιοχτύπι, ακολουθώντας πάντα τις οδηγίες της κας Κουτρούλα, κατεβήκαμε στο προαύλιο. Ένας ένας έμπαινε στη σειρά είτε φωνάζοντας κάποιο σχετικό σύνθημα, είτε σηκώνοντας ψηλά ένα από τα γράμματα που θα σχημάτιζαν σταδιακά τη λέξη Α.Π.Ο.Δ.Ο.Χ.Η. Στο τέλος όσοι ήμασταν μπροστά στα σκαλιά φωνάξαμε τη λέξη Α.Π.Ο.Δ.Ο.Χ.Η. και οι μαθητές όλων των τάξεων απάντησαν «ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΜΑΖΙ».
Εκείνη τη μέρα, σε κάθε διάλειμμα, πολλά παιδιά βρίσκονταν στο αίθριο του σχολείου μας, όπου μπορούσαν να περιεργαστούν και να θαυμάσουν τις ζωγραφιές και τις αφίσες που κοσμούσαν τον χώρο αυτόν. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της κας Σοφιανού, της κας Κουτρούλα και άλλων καθηγητών, συμπλήρωναν ερωτηματολόγια, φόραγαν καρφίτσες και έγραφαν τις ιδέες τους και τα «θέλω» τους για ένα σχολείο καλύτερο για όλους! Άραγε χωρούσαν σε ένα χαρτί; Στις τάξεις διαβάστηκε ένα κείμενο σχετικό με την αποδοχή της διαφορετικότητας, τη συνεργασία καθηγητών ? μαθητών και την καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ καθηγητή ? μαθητών και κατ? επέκταση ανάμεσα στους μαθητές.

Σίγουρα, όλοι όσοι συμμετείχαμε, είμαστε περήφανοι για τη δράση μας και θα χαιρόμασταν ακόμη περισσότερο αν ξέραμε πως έστω και ένας μαθητής αποφάσιζε να αλλάξει λίγο τον τρόπο σκέψης του, απορρίπτοντας λιγότερο και αποδεχόμενος περισσότερο τους άλλους που τελικά δεν είναι ξένοι αλλά κομμάτι της δικής μας πραγματικότητας.

Ευχαριστούμε τους καθηγητές μας για την υπέροχη ιδέα τους για τη δράση αυτή και τη διεύθυνση για τη στήριξη και τη βοήθεια που μας προσέφεραν.»

Δάγκουλα Νίλια
Μαθήτρια του Α2